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<  Reglas  ~  Composición Literaria

NotaPublicado: Abril 7th, 2015, 12:57 pm
Avatar de UsuarioMensajes: 1051Ubicación: Trelew - Chubut - ArgentinaRegistrado: Septiembre 29th, 2014, 4:01 pm
Composición Literaria.

- Un libro necesita 8 capítulos (en términos de juego, después el escritor puede dividirlo en los que quiera).

- Cada trío se puede escribir un capítulo. Para tener un capítulo se necesitan 10 éxitos en Inteligencia + Expresión. Con esos 10 es un capítulo decente pero medio en cuanto a calidad de escrito.

- Cada trío se pueden hacer tantas tiradas como la suma de Inteligencia + Expresión dif 6 (no se lanza por tarea extenuante porque se supone que es una tarea repartida a lo largo de los tres días).

- Si saca más éxitos no son para escribir más, sino para mejorar la calidad de ese capítulo.

- Si saca menos éxitos en un trío hay dos opciones:

* O bien lanza en el siguiente para intentar, sumando, llegar a completas los 10 éxitos. Pero en este caso aunque se tuvieran 6 de antes y 8 en el nuevo, no pasaría de los 10 en calidad, es decir, quedaría como uno medio.

* O bien se lanza todo de nuevo, desechando los éxitos del trío anterior, a ver si saca más de 10.



_________________
Díjome el arcángel Gabriel:
“Hijo de Adán, Hijo de Eva,
Observa:
La redención del Padre
Es mayor de lo que jamás
Podrías imaginar,
Pues, incluso ahora,
Hay una senda abierta,
El camino de la Redención,
Y llamarás a este camino [Golconda ].
Habla a tus hijos de él,
Pues por él volverán
A residir en la Luz”.

Y después de esto,
La oscuridad
Se alzó cual un velo,
Y la única luz era
Los ojos de Lilith.


Oculto:
<b>I Am A:</b> Chaotic Good Human Paladin/Sorcerer (2nd/1st Level)
<br><br><u>Ability Scores:</u><br>
<b>Strength-</b>12<br>
<b>Dexterity-</b>10<br>
<b>Constitution-</b>14<br>
<b>Intelligence-</b>14<br>
<b>Wisdom-</b>11<br>
<b>Charisma-</b>12
<br><br><u>Alignment:</u><br><b>Chaotic Good</b> A chaotic good character acts as his conscience directs him with little regard for what others expect of him. He makes his own way, but he's kind and benevolent. He believes in goodness and right but has little use for laws and regulations. He hates it when people try to intimidate others and tell them what to do. He follows his own moral compass, which, although good, may not agree with that of society. Chaotic good is the best alignment you can be because it combines a good heart with a free spirit. However, chaotic good can be a dangerous alignment when it disrupts the order of society and punishes those who do well for themselves.<br>
<br><u>Race:</u><br><b>Humans</b> are the most adaptable of the common races. Short generations and a penchant for migration and conquest have made them physically diverse as well. Humans are often unorthodox in their dress, sporting unusual hairstyles, fanciful clothes, tattoos, and the like.
<br><br><u>Primary Class:</u><br><b>Paladins</b> take their adventures seriously, and even a mundane mission is, in the heart of the paladin, a personal test an opportunity to demonstrate bravery, to learn tactics, and to find ways to do good. Divine power protects these warriors of virtue, warding off harm, protecting from disease, healing, and guarding against fear. The paladin can also direct this power to help others, healing wounds or curing diseases, and also use it to destroy evil. Experienced paladins can smite evil foes and turn away undead. A paladin's Wisdom score should be high, as this determines the maximum spell level that they can cast. Many of the paladin's special abilities also benefit from a high Charisma score.
<br><br><u>Secondary Class:</u><br><b>Sorcerers</b> are arcane spellcasters who manipulate magic energy with imagination and talent rather than studious discipline. They have no books, no mentors, no theories just raw power that they direct at will. Sorcerers know fewer spells than wizards do and acquire them more slowly, but they can cast individual spells more often and have no need to prepare their incantations ahead of time. Also unlike wizards, sorcerers cannot specialize in a school of magic. Since sorcerers gain their powers without undergoing the years of rigorous study that wizards go through, they have more time to learn fighting skills and are proficient with simple weapons. Charisma is very important for sorcerers; the higher their value in this ability, the higher the spell level they can cast.
<br><br>Find out <a href='http://www.easydamus.com/character.html' target='mt'>What Kind of Dungeons and Dragons Character Would You Be?</a>, courtesy of Easydamus <a href='mailto:zybstrski@excite.com'>(e-mail)</a><br><br>
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